Verdachte e-mail uit naam van Woongaard/Woningnet ontvangen of slachtoffer van phishing?

Publicatiedatum: 14-10-2021

Hackers misbruiken de naam van veel organisaties om phishing e-mails te versturen. Dit zijn valse mails die echt lijken. Criminelen proberen zo achter (betaal)gegevens te komen en proberen op die manier rijk te worden. Zo kan het ook voorkomen dat u een phishing-e-mail of phishing-sms uit naam van Woongaard of WoningNet ontvangt. Super vervelend natuurlijk. Daarom heeft WoningNet een video gemaakt om u alles te vertellen over hoe u phishing herkent en wat u kunt doen als u zo’n bericht ontvangt. Zo blijven we allemaal veilig online.


 
Tips
1. Heeft u een verdachte e-mail herkend als phishing maar nog niet geklikt? Blokkeer dan de afzender en gooi de e-mail weg.
2. Heeft u per ongeluk toch al geklikt en mogelijk uw bankgegevens achtergelaten? Neem dan nu direct contact op met uw bank om te zorgen dat uw account veilig blijft. Doe daarna aangifte bij de politie en volg de stappen op fraudehelpdesk.nl. Ook kunt u een melding van de phishing-e-mail doen in het speciale phishing formulier op woningnet.nl.
3. Bezorgd over de status van je inschrijving? Controleer de status van uw inschrijving door in te loggen op www.woongaard.com 
 

Deel deze pagina