Richtlijnen van Fien Wonen tijdens de coronacrisis - update 3 augustus 2020

Publicatiedatum: 13-03-2020

Richtlijnen van Fien Wonen en het coronavirus

Update 3 augustus 2020
09:30uur

Fien Wonen werkt door onder andere omstandigheden!
Fien Wonen vindt uw gezondheid belangrijk. De ontwikkelingen rondom het coronavirus worden op de voet gevolgd. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, nemen we een aantal maatregelen. Fien Wonen volgt hierin de adviezen van het RIVM. Goed nieuws hierin is dat de medewerkers van Fien Wonen doorwerken, zolang dit mogelijk blijft. 

 

Richtlijnen bij Fien Wonen 
Ook Fien Wonen wil het besmettingsgevaar zoveel mogelijk beperken en daarvoor vragen we aan iedereen om alert te zijn en de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen. Hieronder leest u welke maatregelen we graag samen met u willen nemen:

1.    De bezoeklocaties en het kantoor van Fien Wonen zijn gesloten

Fien Wonen is enkel telefonisch op werkdagen te bereiken van 09.00 – 16.30 uur. Daarnaast kunt u ons per mail bereiken op info@fienwonen.nl. We streven ernaar uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Het kan echter door de omstandigheden iets langer duren voordat uw vraag wordt beantwoord. Ons kantoor in Meerkerk en ook onze bezoeklocaties in Hardinxveld-Giessendam zijn tot nader order gesloten. Langskomen heeft dus geen zin, tenzij met u een afspraak is ingepland. Onze medewerkers werken zoveel als mogelijk vanuit huis.

2.    Reparatieverzoeken

Reparatieverzoeken worden per maandag 11 mei 2020 opgepakt onder speciale coronarichtlijnen. Dit betekent dat u ook weer niet-urgente reparatieverzoeken kunt inplannen bij ons. Meer informatie over onze richtlijnen met betrekking tot het uitvoeren van reparaties door onze vakmannen vindt u door hier te klikken.

3.    Welke reparatieverzoeken worden opgepakt?

In principe worden alle reguliere reparatieverzoeken per 11 mei 2020 weer opgepakt. Per 1 augustus 2020 kunt u ook gebruik maken van het onderhoudsabonnement. Per 1 september worden de kosten (€ 7,-) hiervan weer in rekening gebracht. Meer informatie hierover kunt u opvragen bij onze klantenservice. 

4.    Inspectie en groepsbezichtigingen

Bij geplande afspraken wordt van te voren telefonisch contact opgenomen om na te gaan of er sprake is van verkoudheidsklachten of griepverschijnselen. Mocht dit het geval zijn, dan kan de afspraak verzet worden. U kunt ook een vervanger langs sturen. Graag horen we van u wie dit is. Meer informatie over dit onderwerp vindt u onder punt 9. Verhuur en opzegging van woningen.

Voorinspectie afspraken komen te vervallen
Voorinspectie afspraken zullen geannuleerd worden. Houd hier rekening mee. U kunt in plaats daarvan zelf foto’s nemen van de situatie in uw woning en deze doorsturen naar info@fienwonen.nl. Een opzichter zal aan de hand van de door u gestuurde foto’s contact met u opnemen om verdere afspraken te maken. Dit kan per mail of per telefoon. Daarnaast hoort u van de opzichter wat u te doen staat. 

5.    Buurtnetwerk

Heeft u een luisterend oor, advies of extra hulp nodig omdat u in quarantaine of thuisisolatie zit? Dan kunt u contact opnemen met de Rode Kruis Hulplijn (070-4455 888). Dit nummer is van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 9:00 – 21:00 uur en op zaterdag tussen 10:00-16:00 uur.

Het buurtnetwerk van Servanda blijft bereikbaar! (Hardinxveld-Giessendam)
Bij de buurtwerkers Sylvia De Ruiter en Yannick Hurkmans kunt u terecht voor vragen of gewoon een praatje. WhatsApp-gesprekken zijn ook mogelijk.

Voor Beneden-Hardinxveld kunt u het beste met Sylvia de Ruijter–van Iperen in contact komen. Telefoon: 06 82 31 35 48. Email: Sylvia.deRuijter@servanda.nl
Voor Boven-Hardinxveld kunt u het beste met Yannick Hurkmans in contact komen. Telefoon: 06 11 11 74 02. Email: Yannick.Hurkmans@servanda.nl

Algemeen mailadres buurtnetwerk: buurtwerk@servanda.nl  
Website: https://www.servanda.nl/diensten/buurtwerk 

6.    Gepland onderhoud

Vanwege het coronavirus en de gevolgen daarvan, wordt er bij elke opdrachtverstrekking met de betreffende aannemer(s) gekeken op welke manier en op welk moment de uitvoering kan plaatsvinden. Hierdoor kan alsnog op een veilige manier zoveel mogelijk werk uitgevoerd worden in 2020. 

Huurders, waarbij onderhoudswerkzaamheden gepland staan, worden geïnformeerd indien duidelijk is dat werkzaamheden uitgevoerd gaan worden. Middels een brief of email wordt geïnformeerd over de manier van uitvoeren. Dit geldt ook bij tussentijdse wijzigingen die van invloed zijn op de uitvoering. 

Vanwege de onzekere situatie zullen wij ook geen jaarplanning presenteren. Uiteraard proberen wij de begroting en planning van dit jaar zoveel mogelijk uit te voeren. 

Bovenstaande geldt ook voor contractwerk. Heeft u een storing of reparatie die niet kan wachten? Meld dit zoals u gewend bent aan ons ofwel rechtstreeks naar de contractant. Op het moment van melden zal u worden aangegeven of dit werk veilig uit te voeren is of wellicht in aangepaste vorm zal worden gerepareerd.

7.    Maatwerk bij inkomstenderving

Fien Wonen biedt huurders de mogelijkheid maatwerk te leveren als het gaat om betaalbaar wonen. Heeft u minder inkomsten en daardoor problemen met het betalen van de maandelijkse huur of verwacht u hier problemen mee te krijgen? Neem dan contact met ons op zodat we met u de mogelijkheden kunnen bespreken. U vindt meer over dit onderwerp door hier te klikken.

8.    Overlast tijdens de coronacrisis

Door het coronavirus zit momenteel haast iedereen thuis. Dit brengt helaas in sommige gevallen een hoop hinder met zich mee. Juist nu moeten we zorgen voor een fijn en veilig woonklimaat. U vindt meer over dit onderwerp door hier te klikken.

9.    Huuropzegging

Ondanks de huidige crisis is het wel mogelijk de huurovereenkomst van uw huidige woning op te zeggen. U kunt dit via onze website doen door in te loggen met uw account. Ook tijdens de coronacrisis zien wij dat onze huurders verhuizen. Na opzegging wordt de woning geadverteerd via Woongaard. Woningzoekenden kunnen vervolgens reageren op de advertentie. Mocht u de huur van uw woning opzeggen, dan zult u merken dat het iets anders gaat dan voor de coronacrisis. U dient met een aantal zaken rekening te houden:
•    De opzichter komt niet bij u langs voor een voorinspectie. Wij vragen u om foto’s te maken van elke ruimte en de opzichter neemt telefonisch contact op om eventuele vragen te beantwoorden;
•    De eindinspectie vindt tevens op een andere manier plaats. U levert de sleutels in en de opzichter doet daarna zijn ronde om te kijken of de woning in goede staat wordt opgeleverd. Wij leggen de focus op schoon, heel en veilig. 

10.    U gaat een woning huren?

Bent u de eerstvolgende kandidaat voor een woning? Dan zal een woonconsulent contact met u opnemen en wordt u uitgenodigd om de woning te bezichtigen; dit gebeurt vooralsnog in een lege woning. U mag met maximaal twee personen de woning bezichtigen! Na bezichtiging kunt u de woning accepteren. Bij acceptatie controleert de woonconsulent uw gegevens en maakt met u een afspraak voor het tekenen van de huurovereenkomst. Het tekenen van de huurovereenkomst gebeurt momenteel op ons tijdelijke kantoor (Prinses Marijkeweg 1 te Meerkerk). U krijgt na het tekenen van de huurovereenkomst gelijk de sleutels mee, zodat u direct kunt gaan klussen. Wij vragen u wel om rekening te houden met de RIVM maatregelen.

Uiteraard geldt: bent u verkouden of ziek, dan moet u dit melden. Geplande afspraken worden dan uitgesteld.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden