Terug naar overzicht Reageren

Reageren tot 18-10-2021 | 08:00u

Jupiterstraat 15

Hardinxveld-giessendam | Wijk 00

Gelegen in Hardinxveld-Giessendam ligt dit karakteristieke appartement in de Jupiterstraat. Het appartement heeft een woonoppervlakte van 64 m2, is gebouwd in 1972 en heeft een energielabel C.

Jupiterstraat 43 is gelegen in de buurt De Peulen. Dit is een kindvriendelijke buurt met relatief veel gezinnen. De buurt heeft naar verhouding veel oudere inwoners van 55 jaar en ouder. Verder is het een betrekkelijk rustige buurt gekeken naar de bevolkingsdichtheid.

De woning is redelijk tot goed bereikbaar met veel voorzieningen in de buurt. Gesitueerd op fietsafstand van het centrum van Hardinxveld-Giessendam, loopafstand van een supermarkt en loopafstand van een treinstation. Daarnaast is de dichtstbijzijnde uitvalsweg in de nabije omgeving op slechts 3 minuten rijden.

Een ruim appartement in een seniorencomplex met vier kamers, waarvan drie slaapkamers. De woning heeft een gesloten keuken en een groot balkon en is voorzien van blokverwarming. Onder in het complex is uw eigen berging en een recreatieruimte. De bruto huurprijs is inclusief water.

  • Warmwatervoorziening: via een boiler die u rechtstreeks huurt via Eneco.
  • Een voorschotbedrag voor stookkosten (verwarming radiatoren) à € 75 wordt geïncasseerd door Ista.
  • Een voorschotbedrag van €15,- voor het waterverbruik wordt naast de huurprijs geïncasseerd. 

Coronacrisis:

Vanwege de huidige situatie met betrekking tot het coronavirus werken wij volgens een aangepaste methode. Wordt u uitgenodigd voor een groepsbezichtiging? De bezichtiging vindt plaats als de huidige huurder de sleutels heeft ingeleverd. Tijdens de bezichtiging wordt er slechts één kandidaat in de woning toegelaten. De overige kandidaten wachten buiten de woning conform de geldende regels op gepaste afstand van elkaar.

Voorwaarden:

Een telefonisch en/of mondelinge intakegesprek op kantoor maakt deel uit van de procedure. Individuele bezichtigingen vinden plaats in bewoonde staat, hiervoor dient u vooraf u documenten te hebben ingeleverd. Groepsbezichtigingen vinden plaats in onbewoonde staat. Bezichtigingen en sleuteluitgiftes vinden plaats met inachtneming van de richtlijnen van het RIVM. Tijdens de bezichtiging wordt er slechts één kandidaat in de woning toegelaten. De overige kandidaten wachten buiten de woning conform de geldende regels op gepaste afstand van elkaar. Indien sprake is van verkoudheidsklachten, griepverschijnselen of een positieve coronatest in uw huishouden, neem dan per direct telefonisch contact met ons op. De afspraak wordt dan uitgesteld. U kunt ook een vervanger langs sturen. Graag horen we van u wie dit is.


Zorgt u ervoor dat alle gevraagde documenten in uw bezit zijn. Na de bezichtiging geeft u de volgende dag vóór 12:00 uur aan of u de woning accepteert via uw inschrijving in Woongaard. Ook levert u de volgende dag vóór 12:00 alle documenten in via een email naar woongaard@fienwonen.nl. Heeft u een van beide niet gedaan? Helaas komt u dan NIET meer in aanmerking voor de woning en gaan wij verder met de volgende kandidaat.
Let op: Onderstaande documenten zijn verplicht! Het is vereist deze al reeds in bezit te hebben en/of per direct te kunnen aanleveren alvorens op de woning te reageren!
Wij hebben de volgende documenten van u, uw eventuele partner en overige volwassen medebewoners behalve uw kinderen nodig :


•    Een (IB60) inkomensverklaring 2019 of 2020 van u en uw eventuele partner. Download deze via ‘Mijn Belastingdienst’: www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/werk-en-inkomen/content/hoe-kom-ik-aan-een-inkomensverklaring. Heeft u geen DigiD? Dan vraagt u de inkomensverklaring op bij de Belastingdienst via telefoonnummer 0800 0543 (gratis). Het inkomen op de inkomensverklaring wordt geïndexeerd naar het prijspeil van 2021.


•     Een (BRP) kopie historisch adresuittreksel uit het bevolkingsregister (niet ouder dan 3 maanden) van u en uw eventuele partner apart, waaruit uw burgerlijke staat, de ingangsdatum van het huidige adres, uw woonhistorie, aantal ingeschrevenen, én uw huishoudsamenstelling inclusief eventuele inwonende kinderen op zichtbaar moeten zijn. U kunt dit uittreksel (tegen betaling) opvragen bij uw gemeente of downloaden van de website van de gemeente waar u op dit moment staat ingeschreven.

•    De loon- of uitkeringsstroken van de laatste 3 maanden waarop duidelijk uw naam en werkgever zijn weergeven.

•    Een verhuurdersverklaring (indien van toepassing als u uit een huurwoning komt). De verhuurder van uw huidige woning verklaart hiermee dat u aan alle geldende voorwaarden van de huurovereenkomst heeft voldaan. Deze is niet nodig als u al huurder bent van ons.
 
•    Een verklaring hypotheekverstrekker (indien van toepassing als u een koopwoning heeft). De hypotheekverstrekker van uw huidige woning verklaart hiermee dat u aan alle geldende voorwaarden van de hypotheek heeft voldaan.
 
•    Bij inkomen uit onderneming of freelance; fiscale aangifte voorgaande jaar of fiscale schatting van het lopende jaar én een accountantsverklaring.
 
•    Als u of uw eventuele partner en/of medebewoners studeert, is een DUO-bewijs noodzakelijk.
Hieruit moet blijken welke soort studiefinanciering wordt genoten, de looptijd en hoogte van de uitkering(en) en/of leningen.

•    Bent u recent gescheiden of zit u in het proces van scheiden. Dan hebben wij het volgende van u nodig: - een echtscheidingsconvenant (getekend door beide partijen) of de vastgelegde voorlopige voorzieningen. Alleen de aanvraag echtscheiding is niet voldoende

Voorrang voor woningzoekenden met een inkomen van maximaal € 23.725,- (AOW € 23.650,-) (eenpersoonshuishouden) of € 32.200,- (AOW € 32.075,-) (twee- of meerpersoonshuishouden). De maximale inkomensgrens voor woningtoewijzing is € 40.024,-.

Bijzondere situaties:
•    In geval van een scheiding: 
a)    Het vonnis van de rechter over de echtscheiding
b)    Het echtscheidingsconvenant. Let op: als u gescheiden bent en in de echtscheidingsconvenant staat niet wie er op de echtelijke woning achterblijft, dan moet dit apart in een begeleidende schrijven van de advocaat worden aangeleverd.

•    In geval van co-ouderschap ‘Het ouderschapsplan”:
Hierin moet het volgende vermeld zijn: Aantal dagen in de week dat de minderjarige kinderen bij u verblijven. Het plan moet ondertekend zijn door beiden ouders. Het ouderschapsplan kan onderdeel zijn van een:
a)    Vonnis van de rechter over het co-ouderschap
b)    het echtscheidingsconvenant
c)    Een notarieel document met afspraken over het co-ouderschap

•    Als u een koopwoning heeft; 
a)    Volledige kopie van uw koopcontract van uw woning. Hiermee kunnen wij uw woonduur controleren. 
b)    Hypotheekverklaring. Dit is een verklaring van uw hypotheekverstrekker met daarop uw betaalgedrag.
c)    Koopwoning aangemeld voor verkoop. Bewijs waaruit blijkt dat de woning te koop staat
d)    Opdracht verkoop aan de makelaar of
e)    Verkoopakte en akte van levering dat de woning is verkocht. 
f)    Een afstandsverklaring van de hypotheek als uw ex-partner achterblijft in de koopwoning

Als u onder bewind of curatele staat:
a)    De beschikking waarin staat wie uw bewindvoerder of curator is
b)    Een schriftelijk akkoord van uw bewindvoerder of curator dat u mag verhuizen naar de nieuwe woning 
c)    Contactgegevens van uw bewindvoerder
 
De in de advertentie vermelde huurprijs, verhuurdatum en contractvorm zijn onder voorbehoud. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de advertentie, plattegrond en foto.

Algemeen

  • Gemeente Hardinxveld-Giessendam
  • Plaats Hardinxveld-giessendam
  • Buurt De peulen
  • Wijk Wijk 00
  • Postcode 3371TA
  • VHE nummer 120548

Verdeling

  • Oppervlakte woning 66m²

Bouw

  • Bouwjaar 1971
  • Energielabel C
  • Gelegen op 1e verdieping

Huurprijsopbouw

  • Nettohuur € 620,25
  • Servicekosten € 33,00
  • Brutohuur € 653,25
  • Rekenhuur € 620,25

Beschikbaarheid

  • Beschikbaar per 08-10-2021
  • Beschikbaar tot 18-10-2021

Locatie op kaart