Boilers

Sommige woningen van Fien Wonen hebben een boiler. Ongeveer 1/7e deel van ons bezit. Bij Fien Wonen heeft u de keuze tussen een boiler van Eneco of een boiler van Fien Wonen. Veel woningen zijn reeds voorzien van een boiler van Eneco. Hiervoor is een apart contract benodigd. Enkel wanneer deze kapot gaat, kan gekozen worden voor een boiler van Fien Wonen.

Eneco
Heeft u een probleem met uw boiler van Eneco? Of heeft u een vraag over uw contract? Neem dan contact op met Eneco. U bereikt direct de juiste afdeling door te bellen naar: 088 - 895 5000

Fien Wonen
Een aantal huurders van Fien Wonen in Hardinxveld-Giessendam leasen momenteel een boiler van Eneco. Hiervoor is een apart leasecontract afgesloten per boiler. Dit leasecontract loopt tussen u als huurder en Eneco, zonder tussenkomst van Fien Wonen. Dit kan veranderen. U kunt mogelijk in aanmerking komen voor een boiler van Fien Wonen. 

Wanneer in aanmerking?
U komt alleen in aanmerking indien uw huidige boiler van Eneco kapot en onherstelbaar is. Bij storing belt u Eneco en zij sturen u in eerste instantie een monteur om het defect te onderzoeken. Mocht reparatie door Eneco niet mogelijk zijn, dan kunt u ervoor kiezen een nieuwe boiler te plaatsen door Fien Wonen en uw leasecontract met Eneco op te zeggen. Het voordeel hiervan is dat Fien Wonen en Klimaatservice voortaan verantwoordelijk zijn en u dus met lokale organisaties te maken heeft. 

Een boiler verkrijgen
Indien de boiler is afgekeurd door Eneco, belt u met de klantenservice van Fien Wonen voor een nieuwe boiler. U wordt vervolgens door ons doorverwezen naar Klimaatservice na het aanmaken van een opdracht. Met Klimaatservice kunt u vervolgens een afspraak maken. Klimaatservice verwijdert de huidige boiler en plaatst een nieuwe boiler van Fien Wonen. Klimaatservice haalt bij u ook de oude boiler weg en Fien Wonen meldt bij Eneco de datum waarop de boiler is verwijderd. Op die datum eindigt dan ook de overeenkomst tussen u en Eneco.

De nieuwe boiler en kosten
Een nieuwe boiler geeft een huurverhoging van €12,94 per maand (prijspeil 2021). Verwijderings- en plaatsingskosten komen voor rekening van Fien Wonen. De maandelijkse betaling aan Eneco voor de boiler stopt. Voor €12,94 krijgt u een Daalderop Green Energy Smartboiler 80 liter. 

Voordelen van de nieuwe boiler
De smartboiler leert uw gebruikersgedrag kennen en past zich daarop aan. Als u ’s avonds rond 20 uur meestal doucht, dan zal de boiler dit herkennen en zorgen dat op dat moment het water optimaal warm is. Dit zorgt voor 12% energiebesparing. Indien u over extra warm water wilt beschikken kunt u gebruik maken van een boostfunctie. U kunt de boostfunctie aanzetten via een aparte app op uw telefoon. Op de app kunt u ook de status en het stroomverbruik inzien. 

Probleem of storing met uw Fien boiler?
Op de boiler staat een sticker met de contactgegevens. U kunt rechtstreeks bellen naar Klimaatservice voor het maken van een afspraak. Klimaatservice: (0184) 62 23 93.